Arbetsmiljökunskap för chefer inom kommunal sektor
Att arbeta som chef inom offentlig sektor skiljer sig ibland från chefsroller i den privata sektorn. Exempelvis kan det finnas andra riktlinjer och rutiner att förhålla sig till. Arbetsmiljölagen och Arbetsmiljöverket ställer bland annat krav på hur verksamheter ska arbeta för att främja god psykosocial hälsa hos medarbetarna och förebygga arbetsskador. På utbildningen Arbetsmiljö för chefer inom offentlig sektor går vi igenom vilket ansvar som åligger dig som chef och du får kunskap om hur arbetsmiljöarbetet bör utformas.
Under våra kurser blandar vi teori med praktiska övningar, eftersom vi vet att deltagarna lär sig mer när de får vara delaktiga. Under utbildningen går vi bland annat igenom följande:
Den som leder andra i deras arbete i sin roll som chef eller arbetsledare, inom kommunal verksamhet.
Att förstå sin roll som arbetsgivare enligt lagstiftningen. Att kunna omsätta kunskapen i praktisk handling.
Två kursdagar, vanligtvis mellan kl. 09.00-16.00
Efter avslutad kurs erhåller alla deltagare ett personligt kursintyg.
Kursmaterial, frukost, lunch, eftermiddagsfika samt kursintyg efter genomförd utbildning ingår i priset.
© 2017-2024 Arbetsmiljökurs